Найкраща сецесійна візитівка Чернівців
Вишукана споруда Художнього музею постала на Центральній площі на початку ХХ століття. Це — колишнє приміщення Дирекції ощадних кас у Чернівцях або «Банк щадничий», як називали його колись місцеві українці. Автором архітектурної перлини є відомий австрійський архітектор Губерт Гесснер — учень батька сецесії Отто Вагнера.
Будівля насамперед привертає увагу своїм майоліковим панно. «Чернівецький Олімп» — це складна поліхромна композиція на міфологічну тематику, яка проводить паралель між Римською імперією та Австро-Угорщиною доби Франца-Йосифа І. В образах 12 богів зображено 12 найважливіших провінцій імперії. На панно боги розташовані мальовничими групами згідно з основним принципом модерну: динамічна рівновага замість дзеркальної симетрії. В одязі богів помітно багато сонячного світла всіх відтінків. На панно золоті плями були покриті сусальним золотом, але окремі деталі сяють лише в певний час – опівдні. Видовище триває всього лише 14 хвилин. У цьому також криється великий символ розквіту слави «золотого часу» Австрійської імперії на початку ХХ століття, коли і творилося це панно.
На даху над карнизом встановлено дві жіночі скульптури. Будинок на рівні вікон другого поверху прикрашає фриз у вигляді мальовничо розкиданого листя, що колись було вкрите позолотою. Вікна декоровані ліпниною. Двері центрального входу металеві двостулкові ковані з рослинним орнаментом та горизонтальними вставками із зображенням бджіл. На пілонах обабіч дверей — скульптурні зображення двох орлів, які ніби стережуть вхід до будинку.
Будівля вражає і витонченим інтер’єром, в якому поєднані скульптура, живопис, ліплення, вітражі, художній метал, дорогоцінні камені. Кольорова гама і орнамент стін, дверей та мозаїчної поліхромної підлоги, гармонійне поєднання майстерного кування та вітражів створюють враження цілісного твору мистецтва, виражаючи головну ідею стилю модерн.